zaterdag 5 maart 2011

Regenboogvis

Door Sam, groep 5
Benodigdheden:
  1. tekenpapier op A5 formaat
  2. liniaal
  3. potlood
  4. viltstiften
De leerlingen leggen het vel in de breedte neer en trekken van boven naar beneden dunne potloodlijnen met 1 cm tussenruimte. Goede meetoefening!
Hierop tekenen ze een vis en eventueel een bodemlijn. De vis wordt ingekleurd met viltstift, waarbij telkens dezelfde volgorde van de kleuren aangehouden moet worden. Wij kozen voor de volgorde van de kleuren zoals ze in de doos zaten. Vinnen, achtergrond en bodem moeten in dezelfde volgorde worden ingekleurd, maar natuurlijk moeten de kleuren hier wel verspringen ten opzichte van die van de vis.

3 opmerkingen:

  1. Alleen is het al een plaatje, maar zo samen is het weer een Kunstwerk. Ik vind het zo leuk om te zien hoeveel variatie je hebt. Verrassend!Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk effect en niet zo moeilijk om te maken, zelfs voor mijn groep 3 niet. Ik ga je site meteen bij mijn favorieten zetten.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een keitoffe site en wat een inspiratie heb ik gevonden...

    Bedankt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen