woensdag 2 december 2020

Waxinelichthouder van papier en slaolie!

Dit is de hit van elk jaar: waxinelichthouders van papier en slaolie!
Voor deze mooie waxinelichthouders heb je alleen maar papier, ecoline en slaolie nodig! 
Benodigdheden:
  1. schetspapier
  2. patroon 
  3. ecoline
  4. kwast
  5. schaar
  6. sterke lijm
  7. slaolie
  8. keukenpapier
  9. glazen potje
  10. waxinelichtje
Download (vraag aan door je mailadres bij de reacties te zetten of mail me - j.bredenoord@chello.nl) het patroon van dit lampje en neem het over op schetspapier. Maak het papier nat met een plantenspuit en laat er met een grote kwast druppels ecoline op lopen. Maak het hele vel vol met ecoline. Laat dit goed drogen. 
Smeer het vel daarna in met slaolie en laat het weer drogen. Je kunt het vette vel het beste tussen twee stukjes keukenrol leggen, want het drogen duurt lang.
Knip het patroon uit. Vouw de naden en de plakronden en plak de lampion in elkaar. Gebruik hierbij goede sterke lijm. 





64 opmerkingen:

  1. Die stond op de oude schoolwebsite ... ik zal op zoek gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jacquelien, wil je mij het pdf bestand toesturen van deze waxinelichtjeshouder?

    Alvast bedankt.

    gr. Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag het patroon ook voor mij als 't kan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het nog kan, zou ik ook heel graag het patroon krijgen. Lukt dit nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het mogelijk om het patroon nog die te sturen?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kan ik het patroon nog krijgen?

    met vriendelijke groet,

    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou graag het patroon willen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Jacquelien,
    Wat een leuke opdracht is dit zeg! Mag ik misschien het patroon via de mail? Mijn mail is: liesewessels@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mag ik misschien nog het patroon via mijn mail adres krijgen? Bedankt alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Jacquelien, mag ik ook het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jacquelien,

    Zou ik ook het patroon van je mogen ontvangen? Groet, Ginny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Graag ontvang ik de download.
    gvleeuwen@filternet.nl ik

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Graag ontvang ik de download
    gvleeuwen@filternet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jacquelien, ik ontvang graag de download. groetjes Inge
    ingenijland@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jacquelien

    heel leuk voor onze lampionnenoptocht tijdens de kerstviering.
    Zou je de download kunnen mailen naar marco.ronken@bestonderwijs.nl

    Gr Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Jacqueline, ik ontvang graag de dowload op maaikeverhoeks@stjan.sarkon.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, ik ontvang ook graag de download. j.buitenhuis@bogermanhouten.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi, ik ontvang graag de download: j.swinkels@vitusschool.nl. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super leuke lantaarn! Mag ik ook graag de download?
    v_wijnanda@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Jacqueline,Graag ontvang ik het patroon!
    lvanderkevie@toermalijn.net

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ontvang graag ook de download: lvanderkevie@toermalijn.net

    ALvast dank. Leon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ontvang graag de plattegrond:
    nienke.liekelema@spoutrecht.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mag ik ook download. m.hoff@jozefschool.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mag ik ook het patroon aub?
    vandeven.tineke@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Graag ook het patroon. Kan het ook met gewoon tekenpapier of moet het echt schetspapier zijn?
    Alvast bedankt. jvmaes@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  26. graag wil ik het patroon ontvangen!
    annemiekquee@wereldkidz.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dag,
    Mag ik het patroon? We gaan er een lampion van maken!
    vliekotter@schooltij.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goededag! ik vind dit een erg leuk idee om met mn dochters te doen, dan kunnen ze mooie kaarsenhoudertjes(omslag) versturen ipv kerstkaarten :).
    Kunt u mij ook het patroon versturen? Heel erg bedankt alvast. annevanderlinden81@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hallo, als lkr. van het derde leerjaar vind ik dit een mooi nieuwjaarsgeschenkje. Kan je me het patroon doormailen aub? an.wullus@kbkscholen.be
    hartelijk dank !!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat n leuk idee! Ik wil het gaan proberen met geprint camouflage papier voor jongensfeestje..
    Ons mailadres:dereus@kliksafe.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuk idee! Ik wil het gaan proberen met geprint camoflagepapier voor jongens feestje. Ons adres: ldereuskoster@gmail.com
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo, als het nog mogelijk is zou ik ook graag het patroon ontvangen. Mijn e-mailadres is: nadiehvanheterve@archipelprimair.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie lichtjes! Kunt u mij het patroon mailen? i.vaneijk@cpow.nl
    Alvast hartelijk dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Graag zou ik het patroon ontvangen op het volgende e-mailadres:
    alingsma@proloog.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuke lampion. Zou ik ook de download mogen. Hartelijk dank alvast. (madelon.weiss@rvo.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ook ik zou graag het patroon willen ontvangen. Heel leuk om met de klas te maken!
    debbyvan.weerdenburg@montessori-deflierefluiter.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik wil graag de download ontvangen. Mijn e-mailadres is jacqueline.zeeland@gmail.com. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zou graag de download ontvangen. Mijn e-mailadres is mirjanm@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dit lijkt me wel een sfeervolle theelichthouder.
    Alvast bedankt voor het sjabloon!
    davycloet[at]gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi, ik zou ook graag het sjabloon ontvangen! Mail is: diekevd1998@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dag Jacquelien,
    Zou je mij ook het sjabloon van het lichtbakje willen mailen? Alvast bedankt.

    Harte groet,
    Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dag Jacqueline,
    Zou ik ook het sjabloon mogen? Mijn mailadres is yentecrana@hotmail.com.
    Alvast bedankt.
    Yente

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dag Jacqueline,
    Dit lijkt me een hele leuke opdracht. Zou je mij het sjabloon kunnen sturen? fam.lindenholz@kliksafe.nl

    Alvast hartelijk dank.

    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Dag Jacquelien,

    Wat een leuk idee. Zou je mij het patroon willen mailen aub? graad3.sgo@gmail.com
    vriendelijke groet,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een leuk idee. Ik zou het heel fijn vinden mocht je het patroon willen doormailen: Erlinebehaeghel@gmail.com
    Bedankt, Erline

    BeantwoordenVerwijderen

  46. Graag ontvang ik de download voor in de klas.
    Met vriendelijke groet,
    Frank f.janssen@pro8.nu

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Tof idee! Zou je het kunnen doormailen naar nele.vanduyse@droomballon.be.
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. graag het patroon voor een kerstles: bature1953@gmail.com
    alvast bedankt, Nelly.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Zou graag ook het patroon willen ontvangen! Duizend maal dank! gemmaopreis@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen